نوروز امسال با بصرفه‌ترین سیم‌کار کشور

سینمای جهان » چشم‌انداز1394/09/30


چه‌طور می‌شود تارانتینو را قانع کرد

میز خبر: نگاهی به آخرین و مهم‌ترین اخبار سینمای جهان

جنگ ستارگان: فورس برمی‌خیزد

 

رپ: جنگ ستارگان نتوانست رکوردهای جهانی را بشکند
جنگ ستارگان: فورس برمی‌خیزد
در آخرهفته‌ی گذشته به نمایش درآمد و رفت تا رکورد فروش جهانی را به دست آورد که در اختیار دایناسورهای دنیای ژوراسیک است اما با وجود فروش‌های بالایش در این مورد دست خالی ماند و نتوانست از دومین بازار سینمایی بزرگ جهان، چین، بهره لازم را ببرد. فیلم حماسی/ فضایی جی.جی. آبرامز طبق گزارش یک‌شنبه‌ی پخش‌کننده‌اش دیزنی، از اکرانش در پایان هفته‌ی اخیر که از چهارشنبه شروع شد، به فروش 279 میلیون دلار دست یافت. این در حالی است که رکورد فروش جهانی که دایناسورها در پایان هفته‌ی افتتاحیه به دست آورده‌اند، کمی بیش از 316 میلیون دلار است.

باکس آفیس ماجو: رکوردشکنی‌های جنگ ستارگان
فورس برمی‌خیزد همان طور که پیش‌بینی می‌شد طوفانی در گیشه به‌پا کرد و با فروش تقریبی 238 میلیون دلار در سه روز اول نمایش در سینماهای آمریکا (به‌علاوه 57 میلیون فروشی که از نمایش‌های افتتاحیه‌اش در پنج‌شنبه‌شب به دست آورد) و 279 میلیون دلار فروش جهانی‌اش به رقم کل فروش 517 میلیون در پایان هفته‌ی افتتاحیه دست یافت. دیگر رکورد چشم‌گیر فیلم جدید جنگ ستارگان عبور از مرز فروش صد میلیون دلار در روز اول نمایش است که در سریع‌ترین زمان ممکن به آن دست یافته است و با فروشی کمی بیش از 120 میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم در روز افتتاحیه هم شد.

ورایتی: هیمالیایی که بر سر جنگ ستارگان آوار شد
درام کره‌ای هیمالیا که این هفته و هم‌زمان با نمایش فورس برمی‌خیزد در سینماهای کره به نمایش عمومی درآمد، به‌راحتی در صدر جدول فروش قرار گرفت و «فورس» را سر جایش نشاند! این فیلم با نمایش در 1009 سینما به فروشی کمی بیش از ده میلیون دلار دست یافت و یک میلیون و 530 بلیت فروخت. فورس برمی‌خیزد با این‌که در جایگاه دوم جدول فروش قرار گرفت و تعداد سالن‌های سینمایش هم خیلی کم‌تر نبود، اما در میزان فروش و استقبال کره‌ای‌ها به طور چشم‌گیری ضعیف‌تر عمل کرد و تقریباً یک‌چهارم کم‌تر از هیمالیا فروش کرد.

سینمابلِند: چانینگ تاتم چه‌طور کوئنتین تارانتینو را قانع کرد
پس از همه‌ی شایعه‌هایی که درباره هشت منفور به گوش رسید، اعلام شد که چانینگ تاتم - که جایگاهی در فرهنگ عامه به‌خصوص در آمریکا دارد - هم نقشی در فیلم خواهد داشت. با این وجود حضور ستاره‌ی مجیک مایک در فیلم جدید تارانتینو باز هم دور از ذهن و غافل‌گیرکننده به نظر می‌رسید. به هر حال در حضور اخیر تاتم در «برنامه‌ی امشب جیمی فالن» او شجاعانه به تلاش‌های بی‌وقفه‌اش برای راه یافتن به گروه بازیگران هشت منفور اشاره کرد: «من واقعاً روزی یک ایمیل در طول یک ماه می‌فرستادم تا فقط بازیگری را تهدید کرده باشم که ممکن بود این نقش را به دست بیاورد. واقعاً دست به دعا شده بودم که بازیگری کاملاً ایده‌آل برای این نقش پیدا نشود و پا به میدان نگذارد!» البته این شیوه قطعاً برای بازیگری ناشناس جواب نمی‌دهد و اصلاً این طور آزار دادن کسی مثل تارانتینو کاری نیست که از هر کسی برآید! تارانتینو پیش از این گفته بود که برای فیلم جدیدش فقط دنبال چند ستاره نیست، می‌خواهد به ترکیبی از بازیگران برسد که شهرت و اعتبار را در کنار هم داشته باشند. به هر حال نزدیک‌ترین رقیب تاتم برای این نقش، بازیگر سریال تماشایی دکستر، جیمز ریمار بود که در نهایت کاری از دستش برنیامد.

اسلش فیلم: جرمی رنر هم می‌خواهد راکی باشد!
در حالی که امسال بازگشت باشکوهی برای راکی بالبوآ رقم خورده، جرمی رنر هم اعلام کرده است که می‌خواهد داستان بوکسوری با نام راکی مارسیانو را در فیلم زندگینامه‌ای جدیدش، شکست‌ناپذیر، روایت کند.

تامسن آن هالیوود: موسیقی فیلم جدید ایناریتو در اسکار حضور ندارد
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در رشته‌ی موسیقی متن، 112 اثر را برای رقابت در رشته‌ی بهترین موسیقی فیلم هشتادوهشتمین دوره مراسم اسکار واجد شرایط دانسته است. اما همان طور که انتظار می‌رفت موسیقی متن رایوچی ساکاموتو برای فیلم جدید آلخاندرو گونزالس ایناریتو با عنوان ازگوربرخاسته (The Revenant) واجد شرایط رقابت نیست (چون آکادمی نمی‌تواند همکاری و مشارکت دو همکار ساکاموتو را جدا کند و فقط او را برای این اثر به رسمیت بشناسد)؛ البته ایناریتو از این بابت اصلاً خوش‌حال نیست و حتی شایعه‌هایی مبنی بر اعتراض تهیه‌کنندگان به این قانون و شرایطش هم به گوش رسیده است. رقابت امسال در رشته‌ی «موسیقی متن» و تلاش برای کسب تندیس طلایی اسکار، احتمالاً میان دو استاد همیشگی است: انیو موریکونه که پس از چهل سال موسیقی وسترن دیگری (هشت منفور اثر تارانتینو) را ساخته است و جان ویلیامز 83 ساله که موسیقی متن همه‌ی فیلم‌های جنگ ستارگان را تصنیف کرده است. ویلیامز تا امروز پنج اسکار (از جمله برای جنگ ستارگان) برده است و این بار نه‌تنها به احتمال قوی پنجاهمین نامزدی‌اش را هم به دست خواهد آورد، بلکه می‌تواند ششمین تندیس‌اش را هم به خانه ببرد.

جدیدترین‌ها

آرشیو

فیلم خانه ماهرخ ساخته شهرام ابراهیمی
فیلم گیج گاه کارگردان عادل تبریزی
فیلم جنگل پرتقال
fipresci
وب سایت مسعود مهرابی
با تهیه اشتراک از قدیمی‌ترین مجله ایران حمایت کنید
فیلم زاپاتا اثر دانش اقباشاوی
آموزشگاه سینمایی پرتو هنر تهران
هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت
گروه خدمات گردشگری آهیل
جشنواره مردمی عمار
جشنواره انا من حسین
آموزشگاه دارالفنون
سینماهای تهران


سینمای شهرستانها


آرشیوتان را کامل کنید


شماره‌های موجود


نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۳۰)

عالی
خوب
متوسط
بد

نتایج
نظرسنجی‌های قبلی

خبرنامه

به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: