شماره 502 - نیمهی دی 1394
نامهای ماندگار سینمای ایران: دو نسل، دو دوران
* تاریخنگاری/ شبی نیمهی تابستان: سالهای آغازین سینما در ایران
* ردپایی در همهی دشتها: به یاد محمدعلی اینانلو
* کارگردانها/ صدایی از بالای کوه: ساموئل خاچیکیان: پروندهی یک جناییساز
اهمیت عیاری بودن، یا لذت بردن از لذت دیگران: آماتور حرفهای از نسل سوم
* بازیگران/ فضیلتهای معکوس: عزتالله انتظامی: جستوجو در یک زندگی پربار
بازیگر افسونگر: ژاله علو: شکوه و وقار حضور و صدا در چند عرصه
عطاران و دیگر هیچ!: رضا عطاران: اغلب جلوی دوربین، گاهی پشت دوربین
به ظرافت هیچ: ترانه علیدوستی، پس از هفدهسالگی
* طراحان/ بیش از اینها از او بیاموزیم: مرتضی ممیز: بیشتر گرافیست، گاهی طراح صحنه
اگر باران از خاک بگیرند: کیوان مقدم: مسیر یک طراح صحنه
* فیلمبرداران/ غزل ماندنی: نعمت حقیقی، استاد قابهای سیاهوسفید
اندوختههایی که به بار نشست: اصغر رفیعیجم: پلهپله تا این بالا
* تدوینگران/ مردی که میخندید: روحالله امامی: استقلال حرفهی تدوین فیلم
باید صبور بود: بهرام دهقانی: تدوینگر و دغدغههایش
* گریم/ آقای هفت هزار رنگ: عبدالله اسکندری: گریم شخصیت ساز
دوبله/ مستحیل در دوبلاژ: شهلا ناظریان: یکی دیگر از صداهای ماندگار
* موسیقی/ در پنجهی تقدیر: فریدون فروغی: صدای معترض برای فیلم معترض
یکه و ماندگار: واروژان: یکی در موسیقی فیلم، بیهمتا در موسیقی پاپ
* منتقدان/ صادق و شریف: طغرل افشار: منتقد اول جوانمرگ شد
نگاه هولوگرافیک و مرگ مؤلف: جهانبخش نورایی: نقد فیلم به مثابه خلق اثر
* سینماها/ امشب و هر شب عجله کنید: گراندسینما، پایدارترین سالن سینما
ویترین موج نو: سینما کاپری: چند دوران
* استودیوها/ از کار گل تا کار حسابی: استودیو گلستان و نگاهی گذرا به کارنامهی یک فیلمساز
چند سال از آن سالها: استودیو شهاب: دوبلاژ، لابراتوار، فنی
* رویدادها/ فیلمسوزان: شایعه یا واقعیت؟
یک مطالعهی تاریخی، سی سال بعد: مصادرهی انبارهای فیلم و انحصار دولتی ورود فیلم
* بیست سال پیش در همین ماه: ویژهنامهی صدسالگی سینما: شمارهی 183: 7 دی 1374