سینمای ایران » نقد و بررسی


«شب بی‌پايان»

هميشه زن بايد کوتاه بياد که خانواده رو حفظ کنه

ژاله رودباری

ماتم‌کده‌ای که تحویل شد 3

به بهانه جوایز 2022- یادداشتی بر فیلم «شب بی‌پایان» اثر حمید تمجیدی

پروانه احمدی

ماتم‌کده‌ای که تحویل شد 2

به بهانه جوایز 2022- یادداشتی بر فیلم «شب بی‌پایان» اثر حمید تمجیدی

پروانه احمدی

ماتم‌کده‌ای که تحویل شد 1

به بهانه جوایز 2022- یادداشتی بر فیلم شب بی‌پایان اثر حمید تمجیدی

پروانه احمدی

نگاهی به فیلم «نگهبان شب»

قهرمانی از جنس سایه

پویا مهرابی

در مسیر درام

به بهانه ی بازی درخشان مهران مدیری در «خائن کشی»

علیرضا موسوی

این مرد حرف نمی‌زند

برف آخر

سعید تاجیک

غافلگيری

فیلم سینمایی «علف‌زار»

سعید تاجیک

«شادروان »

سعید تاجیک

فیلم کوتاه «ناتمام»

به اسم کوتاه، به معنی بلند

دست یابی به معیارهایی برای ارزیابی اثر

نظریه بازنویسی فیلم

محمد رضا تقوی فرد/ دکتری پژوهش هنر دانشگاه هنر تهران/ نظریه پرداز و مدرس هنر و رسانه

اقتباس فیلم از ادبیات (بخش دوم)

دوگانه کيميايی - دولت آبادی

مهرداد نصرتی

اقتباس فیلم از ادبیات (بخش اول)

دوگانه کيميايی - دولت آبادی

مهرداد نصرتی

نظریه بازنویسی فیلم "فیلم را دوباره بنویسید، Rewrite The Movie"

دکتر محمد رضا تقوی فرد

مدرس دانشگاه و نظریه پرداز رسانه و هنر

نظریه رولوه فیلم یا رولوه در سینما

دکتر محمد رضا تقوی فرد

مدرس دانشگاه و نظریه پرداز رسانه و هنر

حرفه: نابازیگر

همچون در یک آینه (104): نگاهی به بازی بازیگران در آثار علیرضا داوودنژاد

شاهپور عظیمی

زنان بدون مردان

همچون در یک آینه (102): نگاهی به بازی‌ها در آثار سعید روستایی

شاهپور عظیمی

کوششی بی‌سرانجام؟

نقد و بررسی مستند «قرق‌بان»

محمدسعید محصصی

آرشیو

سینماهای تهران


سینمای شهرستانها


آرشیوتان را کامل کنید


شماره‌های موجود


خبرنامه

به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: