شماره 551 - ۲۰ آذر ۱۳۹۷
ویژهی نامهای ماندگار تاریخ سینمای ایران: دو نسل، دو دوران
ابراهیم حاتمیکیا: پلاکهای هویت دوران؛ مصایب فرزند زمانهی خود بودن
نرگس آبیار: تثبیت سریع؛ آدم که زیاد کتاب بخونه دیوونه میشه!
از زاویهای دیگر: به پاسداشت هشتادسالگی بهرام بیضایی؛ خطابهپرداز پرسشگر
گفتوگویی قدیمی با ساموئل خاچیکیان: تحت تأثیر هیچکاک بودهام اما نه مقلدش
از آنونس تا خطابه: تکگویی در فیلمهای ساموئل خاچیکیان
در جستوجوی عینیت: مدخلی بر پژوهشی سینمایی در متون ادبی
آرمان: نمونهی بازیگری جدی در آغاز؛ چشمهی خشکیدهی قارون
جمشید هاشمپور: شش دهه، صد فیلم و یک عمر خاطره؛ دست سرنوشت
سوسن تسلیمی: خویشکاری و پویایی؛ در میان این توفان، ایستاده منم
فاطمه معتمدآریا: بانوی بازیگر؛ صدایی در گوش زمان
عنایتالله فمین: فیلمبرداری در آغاز؛ چشم و قلب استودیوها
هومن بهمنش: تصویرگری با نور؛ سینما بدون نور بیمعنی است
حسین واثقی: یک کارنامهی پرضرب؛ پرچمدارِ «ژانرِ» موسیقی فیلمجاهلی/ فراز و فرودهایی از زندگی حسین بتهوون
محمدرضا علیقلی: کمحرف، گزیدهکار، صاحب سبک؛ مثل سلینجر و ترنس مالیک
مستانه مهاجر: تدوینگری در سه نما؛ شکافتن و دوباره از نو دوختن در اتاقی نیمهتاریک
عزتالله مقبلی: در سیامین سالگرد خاموشیاش؛ صدای جیوهای
مینو غزنوی: دوبلوری ماندگار در گذر سالها؛ صدای جوان، مهربان و محجوب
یدالله نجفی: کارنامهی جادویی؛ بیش از یک صدابردار
عباس شباویز: دو چهرهی متفاوت؛ از همراهان موج نو
ایرج صابری: آن سوی قلم بر پردهی نقرهای؛ از خیلی دور و خیلی نزدیک
فتو کارلو: عکاسی فیلم در آغاز؛ «علیکارلو» و افههای تصویری
رویدادی که لابهلای خبرها گم شد: بازسازی لابراتوار قدیمی «فیلمساز»
۷۳ سال سینما دیانا؛ معظم و محتشم
خانهی فرهنگ: تکملهای بر «کانونهای فیلم در ایران»؛ مهمترین کانون فیلم دههی 1360