شماره 565 - دی ۱۳۹۸
سینمای ایران
خشت و آینه: سینما جدی نیست/ ضدقهرمان وطن ندارد! / بذر امید در دشت پرملال/ جمعیت و مشروعیت/ قضیهی کاتولیک، ترموستات و باقی ماجرا/ یک صندلی خالی/ دارودستهی دوستداشتنیها!
رویداد - خستگی پاییزی: بیمایگی؛ مالیات بر درآمد یا بر فعالیت؟/ آمادگی: دوباره همان دوراهی/ بارندگی: وارش و خشم رشت/ آشفتگی: تبلیغات بدون بازیگر/ آزردگی: مسعود در عدلیه/ فرسودگی: قاچاق فیلم/ یک مرگ ناگهانی: همچون زهر... تلخ
مهندسجان!: در سوگ همایون خسرویدهکردی
فیلم دیدن، فقط فیلم دیدن نیست: نگاهی به رابطهی کیفیت سالن سینما و فروش فیلمها
مرگ، خاموشی نیست: گفتوگو با حسین مطمئنزاده دربارهی نوآوریهای دوبلاژ
درگذشتگان؛ نصرت کریمی: پرتاب شدن به جهان هستی.../ چهل سال خانهنشینی نصرت کریمی/ مصایب نصرت کریمی؛ هنرمند خوب، هنرمند مرده است/ نگاهی به شروع خانهخراب / حرفهای نصرت کریمی در برابر دوربین خانگی؛ خیلی آرامش دارم
بهشت برای آسید علیمیرزا نیست!: نگاهی متفاوت به پ مثل پلیکان
نامکشوف ماندن نتایج هویتی و زیباییشناختی تغییرات: فردوسی، صحنههای حذفشده به دستور
با کدام دستمایه؟: فوقلیسانسهها، دومین دنبالهی نمایشی نیمهی سرد سال
.
نقد فیلم
جهان با من برقص (سروش صحت)/ گفتوگوی مصطفی مستور و سروش صحت/ معکوس (پولاد کیمیایی)/ جاندار (حسین دوماری، پدرام پورامیری)/ هزارتو (امیرحسین ترابی)/ آخرین داستان (اشکان رهگذر)/ گفتوگو با اشکان رهگذر، کارگردان آخرین داستان/ خداحافظ دختر شیرازی (افشین هاشمی)/ منطقهی پروازممنوع (امیر داسارگر)/ به بهانهی نمایش نسخهی ترمیمشدهی مادیان در خانهی سینما/ رادیو تهران رادیو استانبول: نگاهی به موسیقی مطرب/ درخت زندگی (هومن بابانوروزی) / مهین (محمدحسین حیدری)
.
سینمای جهان
نمای دور: زندگی پنهان ترنس مالیک/ فهرست نامزدهای گلدن گلوب 2020/ آیندهی نزدیک انسان در فیلم تازهی وانگ/ خردهگیریهای تاریخی تراولتا بر فیلم تارانتینو/ تویین پیکس، مجموعهای برای تمام فصول/ ما؛ انتخاب سال 2019 انجمن منتقدان آفریقایی-آمریکایی فیلم/ نگاهی به بهرهگیری از تکنولوژی جوانسازی در سالهای اخیر
روی پرده: فانوس دریایی (رابرت اگرز)/ فورد علیه فراری (جیمز منگُلد)/ چاقوها بیرون/ وضع وخیم (راین جانسن)/ روزی زیبا در محله (ماریل هلر)/ میدوی (رولند امریش)/ کریسمس گذشته (پل فیگ)
فیلمهای روز: ایرلندی (مارتین اسکورسیزی)/ جوکر (تاد فیلیپس)/ وداع (لولو وانگ)/ سوپر 30 (ویکاس بال) / رختشویخانه/ خانهی پولشویی (استیون سودربرگ)/ ال کامینو: فیلم سینمایی بریکینگبد (وینس گیلیگان)
علی حاتمی به روایت کوئنتین تارانتینو: نگاهی دیگر به روزی روزگاری در هالیوود
خشم فرو خوردهی ماهیهای کوچک: نگاهی به مضمونهای مشترک فیلمهای دلهدزدها و انگل
شمایل زنانهی سینمای موج نو: به یاد آنا کارینا/ نامهای با امضای ژان لوک گدار...
مناسبات هالیوودی: درآمدی بر توزیع و نمایش فیلم
روز داوری: کدام پیشبینیهای بلید رانر در مورد سال 2019 درست از کار درآمد؟
کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم: