نوروز امسال با بصرفه‌ترین سیم‌کار کشور

سینمای ایران » چشم‌انداز1400/09/28


شبکه نمایش خانگی در دوران کرونا

«خسوف»، سریال شریف و خوبی به شمار می‌رود

سعید تاجیک
سریال خسوف

 

شبکه نمایش خانگی در دوران کرونا روزهای متفاوتی را سپری می‌کند.

پس از زخم کاری جنجالی و پر طرفدار محمدحسین مهدویان همه انتظار یک سریال سطح بالا و درجه یک را از میدان سرخ داشتند اما این سریال با تیم بازیگری شناخته شده هرگز نتوانست توقعات مخاطبان را برآورده کند. سریال‌های جزیره و حرفه‌ای هم با الگوی استفاده از خوانندگان، هواداران خاص خود را دارند.

در این میان سریال خسوف بدون استفاده از سوپراستارها و زرق و برق‌های معمول شبکه‌ی نمایش‌خانگی توانسته با استفاده از ترکیب بازیگران پیشکسوتی مانند امین تارخ، علی عمرانی، مسعود کرامتی، شمسی فضل اللهی و شهره سلطانی در کنار چهره‌های کمتر دیده شده مثل پوریا رحیمی سام و المیرا دهقانی و چهره‌های ناشناخته‌ای مثل سجاد بابایی، مینو شریفی، پریا مجللی، نیک آفرید سماواتی دست به ریسک خطرناکی بزند و هارمونی جالبی خلق کند.
همایون اسعدیان به عنوان تهیه کننده و مازیار میری با تجربه‌ی سال‌ها کار در سینما و تلویزیون سریال خاصی تولید کرده‌اند که البته تا به اینجا و با گذشت هشت قسمت نقدهای متفاوتی دریافت کرده است. عده‌ای داستان سریال را کلیشه‌ای می‌پندارند و آن را به شدت شبیه به آثار تلویزیونی می‌دانند و عده‌ای هم این سریال را علیرغم ضعف و قوت‌ها قابل دیدن و شریف می‌دانند که دست به رونمایی از چند استعداد جوان عرصه بازیگری زده و این حرکت را قابل تحسین می‌دانند.

سریال خسوفاز بازی بازیگران اگر بخواهم تحلیلی داشته باشم می توانم بگویم امین تارخ بازی قابل حدس و کلیشه‌ای در نقش یک مرد با نفوذ اما شکننده دارد.
علی عمرانی به درک درستی از اندازه و شخصیت پردازی کاراکترش رسیده و تکیه کلام جالب ((ندیدم مطابقت)) او از شیرینی های سریال به شمار می‌رود.
پوریا رحیمی سام در نقش علیرضا برای من یادآور دوران اوج حبیب رضایی است و یکی از مهم‌ترین نقش‌هایش را بازی می‌کند،کاراکتری که چند وجهی است و در عین ترس منافع خود را هم در نظر دارد.

مینو شریفی با چهره‌ای که به شدت شبیه به مهتاب کرامتی است نشان داد بازی در درخت گردو در کنار پیمان معادی و مهران مدیری و مینا ساداتی تجربه ارزشمندی در کارنامه‌اش بوده و در سریال به زیبایی احساسات مختلف آتیه را منتقل می‌کند. پریا مجللی در اولین تجربه بازیگری‌اش محکم و پرقدرت ظاهر شده و به خوبی ایفای نقش می‌کند. حالا با ورود اسما با بازی المیرا دهقانی داستان وارد فاز جدیدی شده و کشمکش‌ها بالا گرفته است. گریم کاراکتر آرمان با بازی کسری پرتوی که هیچ شباهتی به پدر و مادرش ندارد از نقاط ضعف سریال به شمار می‌رود. صدای محسن چاوشی به شدت روی سریال نشسته و دلنشین است. خسوف با ضعف و قوت‌های خاص خودش از نظر من سریال شریف و خوبی به شمار می‌رود که بدون توجه به حواشی به راه خود ادامه می‌دهد.

 

کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:

https://telegram.me/filmmagazine

آدرس اینستاگرام:

https://www.instagram.com/filmmagazine.official

آدرس کانال آپارات:

آپارات | FilmMagazine.official (aparat.com)

آرشیو

فراخوان اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
فیلم خانه ماهرخ ساخته شهرام ابراهیمی
فیلم گیج گاه کارگردان عادل تبریزی
فیلم جنگل پرتقال
fipresci
وب سایت مسعود مهرابی
با تهیه اشتراک از قدیمی‌ترین مجله ایران حمایت کنید
فیلم زاپاتا اثر دانش اقباشاوی
آموزشگاه سینمایی پرتو هنر تهران
هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت
گروه خدمات گردشگری آهیل
جشنواره مردمی عمار
جشنواره انا من حسین
آموزشگاه دارالفنون
سینماهای تهران


سینمای شهرستانها


آرشیوتان را کامل کنید


شماره‌های موجود


نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۳۰)

عالی
خوب
متوسط
بد

نتایج
نظرسنجی‌های قبلی

خبرنامه

به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: