آموزش تولید محتوای تبلیغاتی و تیزر
باتوجه به افزایش روزافزون و رونق کسبوکارهای آنلاین یکی از مهمترین نیازهای این کسبوکارها تولید تیزر و محتوای تبلیغاتی خوب است.
تفاوتی ندارد شما در کجا تولید محتوا میکنید، برای اینستاگرام و شبکههای اجتماعی یا برای سایت و یا سایر رسانههای فضای مجازی؛ محتوای خوب میتواند کاربران بسیاری را جذب کند.
با تولید محتوای تبلیغاتی درست و اصولی کاربران را به مشتریهای بالقوه تبدیل خواهید کرد.
برای مثال در فضای اینستاگرام نیازی نیست شما پیج بزرگی داشته باشید یا یک اینفلوئنسر مشهور باشید شما و کسبوکارتان فقط باید ارزشمند باشید و کالا یا خدمتی ارائه دهید که نیاز مردم را برطرف کند تا بتوانید رشد کنید و درآمد داشته باشید.
مهمترین قدم برای این کار این است که بتوانید حس اعتماد و تسلط خود در کار را به مخاطب منتقل کنید
و فقط محتوای تبلیغاتی و تیزر این قدرت را دارد که روی مخاطب تاثیر گذاری داشته باشد.
تولید محتوای تبلیغاتی و تیزر به دو شیوه انجام میشود:
تولید محتوای خاص و بیهمتا (Unique content)
تولید محتوای تغییر داده شده (Modified content)
برای تولید محتوا به هرکدام از شیوههای مذکور تولید محتوا به فراگیری مهارتهای کاربردی نیازمندید.
چهار مهارت اصلی و پرطرفدارترین رشتههای آموزش 2021:
تولید محتوای تصویر محور( Image based)
تولید محتوای صدا محور ( Sound based)
تولید محتوای ویدئو محور (Video based)
تولید محتوای رسانه محور (Based on media)
عکاسی حرفهای هرگز آنچیزی نیست که در ذهن عموم جامعه از عکاسی وجود دارد.
عکاسی حرفهای تلفیقی از عکاسی، گرافیک و خلاقیت است.
عکس انداختن با دوربینهای موبایل و دستکاری و اعمال چند فیلتر با نرم افزارهای اسباببازی هرگز به معنای عکاسی حرفهای نیست. عکاسی حرفهای تلفیقی از دانش، خلاقیت و هنر است.
یک عکاس حرفهای باید با مبانی هنرهای تجسمی آشنا باشد. اصول فرم، رنگ و فیزیک نور را بداند. بهطور کلی، دانش گرافیک کاربردی داشته باشد و با مبانی، اصول، فنون و تکنیکهای عکاسی کاملا آشنا باشد.
مهارتهای مورد نیاز عکاسی حرفهای:
آشنایی با مبانی هنرهای تجسمی و شناخت فرم و رنگ و کادر و اصول پایه عکاسی
آشنایی با مبانی و اصول نورپردازی عمومی
ویرایش و ترمیم عکس و فتوشاپ کاربردی
شناخت و تسلط با انواع سبکهای نورپردازی پرتره و مدلینگ پیشرفته و تبلیغات
شناخت و تسلط فتوشاپ پیشرفته و توانایی انجام فاین آرت فتوکولاژ
خلاقیت و نحوه چینش و انجام پروژه
شناخت انواع لنزها و قواعد پایه عکاسی
اصول و مبانی نور کمپوزیسیون، کادربندی
زیبایی شناسی و ابعاد تکنیکال عکاسی
آموزش هشت تکنیک عکاسی:
شامل کنخلاسیون، مویلاسیون، پنینگ، لایت پینتینگ، اوپن فلاش، عکاسی درشب، عکاسی پانوراما و عکاسی HDR
تجربه عملی، تکنیکی سبکهای مختلف عکاسی
مبانی و اصول عکاسی طبیعت
ماکرو گرافی
پرتره
خبری
تبلیغات
اجتماعی
تکنیکهای عکاسی در شب
اصول تئوری چاپ و رتوش عکس
با گرم شدن بازار تولید محتوا در شبکههای مجازی و آنلاین شدن کسبوکارها، تدوین به یکی از رشتههای به روز و مهیج این سبک کسبوکار تبدیل شد.
اولین ویژگی این رشته بازار کار مناسب آن است. اغلب تولیدات (ویدئویی، صوتی و مدیا) به تدوین وابستگی زیادی دارند.
دومین مزیت آن این است که میتوان به صورت دور کاری و فریلنسری هم فعالیت کرد و نیاز به حضور دائمی در محل کار و یا کار تمام وقت ندارد. سومین و شاید مهمترین مزیت این رشته امنیت شغلی بالای آن است. حتی شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای ارتباطات اجتماعی نیز نتوانست تدوینگران را بیکار کند. باتوجه به اتفاقات اخیر، هر روزه کسبوکارهای بیشتری رو به تولید محتوای حرفهای میآورند که تدوین یکی از ارکان تولید محتوای حرفهای است.
برای داشتن توانایی مناسب برای تدوین فیلم، باید به نرمافزارهای اصلی تدوین فیلم مانند ادیوس، پریمیر و افترافکت مسلط باشید. پس از کسب مهارتهای کافی توانایی تدوین صدا، فیلم و مدیا را خواهید داشت. علاوهبر مونتاژ و منظم کردن ویدئوها، ساخت ویدئو کلیپ، موشن گرافی، لوگو موشن و کلیپهای اینستاگرامی از مشاغل یک تدوینگر حرفهای است.
داشتن نفوذ کلام و فنبیان مناسب در هر شغل و جایگاهی تاثیر بسیار زیادی دارد.
فرقی ندارد شما وکیل، پزشک، مهندس، معلم، استاد، مدیر، کارمند و یا فروشنده باشید.
اگر واژگانتان را بهتر و زیباتر بیان کنید ارتباط موثرتری برقرار میکنید.
اگر فروشنده هستید میتوانید از این صدا بهرههای فراوانی ببرید.
با بهتر صحبت کردن مشتریانتان اشتیاق بیشتری به ادامه مکالمه با شما و شنیدن صدایتان خواهند داشت.
افزایش اعتماد به نفس یکی دیگر از دستاوردهایی است که با آموزش فنبیان و گویندگی میتوانید بدست آورید. علاوهبر اینکه تکنیکهای گویندگی را میآموزید، با طرز صحیح تلفظ کلمات، تغییر ریتم و تن صدا، اصول و فنون فنبیان و کنترل تنفس آشنا میشوید و تمرینهای متعدد سرکلاس و صحبت در مقابل افراد دیگر روی اعتماد به نفستان تاثیر میگذارد.
میتوانید پادکست، کتاب صوتی، تلفن گویا، فایلهای پاسخگویی خودکار تولید کنید و از صدای خود استفاده کنید. اگر صدای شما قابلیتهای ویژهای داشته باشد وآدم پرتلاشی باشید، نانتان توی روغن است.
میتوانید به دنیای دوبله و نریشن وارد شوید.
تولید محتوا تبلیغاتی و تیزر
در ابتدا اشاره شد که ارزشمندترین نوع تولید محتوا در عصرحاضر تولید محتوای بیهمتا است. افرادی که میخواهند چنین محتواهایی تولید کنند یا باید یک تیم حرفهای داشته باشند یا یک ارتش تک نفره باشند.
مرکز آموزشهای هنری و سینمایی دارالفنون دورههایی را برای تربیت ارتش تک نفره با عنوان دوره جامع تولید محتوای تبلیغاتی و تیزر برگزار میکند. این دوره تلفیقی از چند دوره آموزشی است که در آن هفت مهارت حرفهای توسط هفت استاد متخصص آموزش داده میشود.
مهارتهای مورد نیاز برای تولید محتوای تبلیغاتی و تیزر
عکاسی حرفهای
تدوین حرفهای
تصویر برداری
صدا برداری
نورپردازی پرتره، مدلینگ و تبلیغات
فاین آرت فتو کولاژ
نگارش خلاق
نرمافزارهایی که در این دوره میآموزید:
Adobe Photoshop
Adobe Premiere Pro
Adobe Audition
Edius
Adobe After Effects
کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:
https://telegram.me/filmmagazine
آدرس اینستاگرام:
https://www.instagram.com/filmmagazine.official
آدرس کانال آپارات: