واحد موسیقی شرکت سونی گرفته تا فیلمساز سفیدپوستی چون جی جی آبرامز، جمعآوری پول برای آسیبدیدگان تظاهرات شروع شد و دیگر اقدامات جانبدارانه برای حمایت از حقوق اجتماعی سیاهان در دستور کار بسیاری در هالیوود و دیگر مراکز قرار گرفت.
اما پرسشی که از سوی اهل فن مطرح میشود این است که آیا هالیوود اشتیاق و آمادگی آن را دارد تا با نیروی پلیس قطع مراوده کرده و خودش را از یکی از مهمترین شخصیتهای سینمایی آثارش محروم کند؟ «هالیوود ریپورتر&raq͵o; برای پیدا کردن جواب این پرسش، سراغ پنج کمپانی بزرگ فیلمسازی (دیزنی، برادران وارنر، سونی، یونیورسال و پارامونت) رفت. پرسش نشریه از مدیران کمپانیها این بود که چه جوابی برای نامه سامپسون و بقیه معترضان دارند. هیچ یک از کمپانیهای یادشده، Эاضر به پاسخ نشدند. البته نزدیکان این کمپانیها به این نکته اشاره کردند که مبالغی برای حمایت از خواستههای معترضان به سازمانها و بنیادهای اجتماعی حامی عدالت اجتماعی واریز شده، اما هیچ یک اشارهای به نوع رابطهشان با پلیس در آینده цکردند. به صورت طبیعی، این کمپانیها از کنار اعتراضات و تظاهرات عبور کرده و نگفتند چه برنامهای در رابطه با این لحظات تلخ و سرنوشتساز تاریخی دارند.
پلیسهای مثبت و مهربانی که در مقام پروتاޯونیست فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی ظاهر میشوند، از دیرباز پرده بزرگ و قاب کوچک را پر کرده اند. در بین آثار سینمایی و تلویزیونی، ماموران خوشقلب پلیس جایگاه ویژهای داشتهاند. صنعت سینما در سالهای اولیه فعالیت̠خود در 1935 جیمز کاگنی را در ماموران افبیای به عنوان یک مامور درستکار افبیای به نمایش گذاشت و تا کنون بسیاری از ستارگان سینما و تلویزیون چنین نقشی را تکرار کردهاند. عشوهگری صنعت سینما برای اداره پلیس باйث شد منتقدان با عنایت به کلمه پروپاگاندا (تبلیغات برای فرد یا جریان خاص) به این نوع فیلمهای پلیسی لقب "کوپاگاندا" (همکاری پلیس با سینما و پلیس و تبلیغات مثبت این دو رسانه برای اداره پلیس) بدهند. از فرنچایزهای پربینندهای چون سیاس&ɺwnj;آی: تحقیقات صحنه جرم سیبیاس تا پلیس بورلی هیلزهای کمپانی پارامونت (و جالب این که هر دو توسط جری بروکهایمر تهیه شدهاند) ماموران پلیس همیشه شخصیت وکاراکتر محوری و مثبت داستانهای محصولات سینمایی و ت݄ویزیونی بودهاند. حتی رفتگان مارتین اسکورسیزی هم از این شخصیتها بهره گرفته است. انگار پلیسگرایی با داستان محصولات هالیوودی گره خورده و عجین شده است. فیلمهای پلیسی فروش میکنند و انکار کردن ماموران پلیس و تحریم Ԣنها، کار بسیار سختی به نظر میرسد. برای مثال در سال 2003 دیک وولف خالق مجموعه قانون و نظم قراردادی با انبیسی به ارزش یک و نیم میلیارد دلار امضا کرد که به عنوان گرانترین قرارداد تاریخ تلویزیون در آن زمان معرفی Դد.
اما رابطه نیروی پلیس و صنԹت سرگرمی به آنچه روی پرده به تصویر کشیده میشود، ختم نمی شود و عمیقتر از این چیزهاست. اداره پلیس بسیاری مواقع به عنوان مشاور سینمایی مورد استفاده قرار میگیرد و برای این کار پول هم دریافت میکند. حتی ماموران بازنشسته پلیس به عنوܧن مشاور با پروژههای سینمایی و تلویزیونی همکاری میکنند و سر صحنه فیلم برداری هم حاضر میشوند. رابرت دنیرو تعریف میکند که برای بازی در یکی از فیلمهایش، یکی از این افسران بازنشسته همراهش بود تا او بتواند نقش خود را بهتر ایفا کند.Ġدر فیلم امتیاز، استیون دیویس بازنشسته در کنار رابرت دنیرو قرار گرفت تا در ارتباط با سرقت بینالمللی یک تکه جواهر کمیاب، راهنماییهای لازم را به او بکند و بگوید چگونه باید نقش یک سارق بینالمللی را بازی کند! در تیتراژ پایانی 15 دقیقه هم از دیوߌس به عنوان مشاور تکنیکی یاد شده است. جمی مکبراید مدیر واحد پلیس لس آنجلس هم با تعداد زیادی از فیلمهای سینمایی همکاری داشته و در سایت آایامدیبی برای خودش اسمی درکرده است. بسیاری از هنرمندان گارد شخصی و امنیتی خود را از بین مام݈ران بازنشسته یا فعال اداره پلیس انتخاب میکنند. آریانا گرانده که در جمع تظاهرکنندگان بورلی هیلز بود و علیه اداره پلیس شعار میداد، عبور و مرورهایش را با کمک برخی از همکاران همین پلیسهای مذموم انجام میدهد! مدونا هم در شهر لندن در تظاهԱاتی شرکت کرد که بیرحمانه توسط پلیس سرکوب شد. او هم وضعیتی شبیه گرانده دارد. همین نکته است که صدای اعتراض اداره پلیس را درآورده است. هرمان وایزبرگ افسر سابق اداره پلیس لس آنجلس، با لحنی تمسخرآمیز میگوید: «اکثر سلبریتیهایی که از محافظ (سکیوریتی) استفاده میکنند، چه این موضوع را بدانند وچه ندانند، از همکاری همکاران من بهره میبرند. ممکن است سکیوریتی یک افسر سابق امنیتی سیا باشد، اما او زیردستانش را از بین افسران و ماموران اداره پلیس انتخاب میکند.» وایزبرگ که با رئالتی شوهایی چون 48 ساعت و 20/20 کار کرده، تاسف خود را از تعداد روبهرشد سلبریتیهایی که خواهان پایان رابطه هالیوود و اداره پلیس هستند، پنهان نمیکند و ادامه میدهد: «من جانم را برای کسی که محافظت از او Աا به عهده دارم فدا میکنم. اما همان کسانی که طرفدار کنترل سلاح هستند، اولین کسانی هستند که از ما میپرسند چرا سلاح حمل میکنیم. اگر ما مسلح نباشیم، چه کسی محافظت از جان مردم عادی را به عهده میگیرد؟»
کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم: